Jak podnieść poziom Ferrytyny przy wypadaniu włosów? - Przeczytaj koniecznie

Rezerwacja wizyty

690 640 460

Godzinny otwarcia

PN-PT 09:00-21:00
SOB 09:00-17:00

Infolinia

785 924 406

Dojazd

Ul. Kolejowa 45A, lok. U19, Warszawa
Zawsze dostępne miejsca parkingowe
Dzielnica Wola, Teren 19 Dzielnicy, obok Ronda Daszyńskiego

Czym jest ferrytyna i jak podnieść jej poziom?

Ferrytyna a wypadanie włosów?

Wiele osób borykających się z nadmiernym wypadaniem włosów, szuka pomocy zakupując specjalne produkty typu szampony, suplementy, które znają najczęściej ze środków masowego  przekazu tj. telewizja, radio, internet. Jednak w większości te ,,złote środki” nie przynoszą obiecanych efektów. Należy pamiętać o tym, że nadmierne wypadanie włosów to sygnał, objaw rozregulowanego  organizmu.

Tak naprawdę, aby poznać prawdziwą przyczynę wypadania włosów należy wykonać podstawowe badania krwi, zwrócić uwagę na odżywianie i styl życia. Do podstawowych badań które może wykonać osoba borykająca się z problemem wypadania jest: morfologia krwi, poziom witamin, poziom żelaza, poziom hormonów tarczycy do których należą badanie TSH, ft3, ft4, Anty TPO, Anty Tg, oraz najważniejsze – ferrytyna.

Czym jest ferrytyna?

Ferrytyna, kolokwialnie mówiąc, to magazyn żelaza. Ferrytyna jest w większości przechowywana w wątrobie, ale również w mniejszej ilości w mieszkach włosowych. W momencie kiedy organizmowi brakuje żelaza np. do wytworzenia czerwonych krwinek, rozpoczyna się tzw. ,,kradzież” ferrytyny z miejsc o mniejszym znaczeniu dla zdrowia np. właśnie z włosów.

Ferrytyna odgrywa kluczową rolę we wzroście włosa – wpływa na podziały komórkowe w mieszku włosowym, odpowiada za grubość włosa a  także wpływa na kondycje łodygi. Prawidłowy poziom ferrytyny powinien oscylować w granicach od 50 -100 ng/ml w zależności od norm laboratoryjnych.

Przyczyna niskiego poziomu ferrytyny

Przyczyną niskiego poziomu żelaza i ferrytyny najczęściej, są błędy dietetyczne. Osoby które całkowicie wykluczają mięso, ze swojego jadłospisu, muszą pamiętać o zastępowaniu produktami bogatymi w żelazo i źródła białka do których należą np. strączki.

Kolejną przyczyną jest zmniejszona wchłanialność np. w wyniku spożywania dużej ilości kawy, czarnej herbaty, błonnika lub nabiału  oraz brak odpowiedniego zakwaszenia żołądka. Inne przyczyny to: ukryte krwawienia z przewodu pokarmowego (w celu wykluczenia warto wykonać badania takie jak  gastroskopia i kolonoskopia, bardzo obfite miesiączki, obecność bakterii i pasożytów w organizmie, które potrzebują żelaza w cyklu swojego życia.

Jak podnieść poziom ferrytyny?

Dlatego ,,kluczem” do pięknych włosów jest znalezienie przyczyny oraz  uzupełnienie niedoborów ferrytyny  do odpowiedniego poziomu. Jednym z najbardziej skutecznych i bezpiecznych  preparatów,  jest suplement zawierający bioaktywne żelazo ze sproszkowanej  ferrytyny bydlęcej, który przeciwdziała niedokrwistości – wchodzi w skład hemoglobiny i erytrocytów, bierze udział w transporcie tlenu, a także wpływa na odporność. Dodatkowo ważne jest również wzbogacenie swojego jadłospisu  w produkty mięsne głównie: podroby, wołowinę, sok z pokrzywy, sok z kiszonego buraka, natka pietruszki, szpinak, jarmuż. Warto również suplementować witaminę C, która zwiększa wchłanialność żelaza od 2 do 4 razy.

Jeśli masz problem z wypadaniem włosów, koniecznie skonsultuj się z trychologiem. Wizytę możesz zarezerwować online >>klikając w poniższy link<< a następnie przycisk Rezerwacja.

Zostaw komentarz